دفتر

راهنمای خرید دفتر یادداشت فانتزی

دفتر یادداشت فانتزی

از گذشته تا امروز انواع دفتر، دفتر یادداشت فانتزی با توجه به تنوع بسیار بالای آن در تولید همواره در رده یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین وسایل برای بسیاری از افراد به حساب می آید. اغلب افراد از دانش آموز و دانشجو گرفته تا مدیر و کارمند، حداقل برای یک بار تجربه استفاده از یک دفتر فانتزی یا دفتر جذاب و لاکچری را برای ثبت اتفاقات مهم خود داشته اند. اما سوالی که شاید هنگام انتخاب یک دفتر جذاب ذهنتان را مشغول کند این است کدامیک از دفترچه ها بهترین گزینه برای خرید من است؟ در مطلب پیش رو مهمترین ویژگی های یک دفتر یادداشت فانتزی خوب، کاربرد و انواع آن را بررسی می کنیم. با اردیبهشت تولیدکننده انواع دفتر فانتزی و وسایل هنزی همراه باشید.

عکس دفترچه یادداشت فانتزی

کاربرد دفتر یادداشت

دفتر یادداشت فانتزی همانطور که از نام آن مشخص است نوعی دفتر فانتزی است که در اندازه های کوچک تولید می شود. شما می توانید از این دفتر برای یادداشت های روزمره و یا ثبت خاطرات و برنامه ریزی هایتان استفاده کنید. قبل از خرید دفتر یادداشت این نکته را به خاطر داشته باشید که قرار است برای چه موضوعی از آن استفاده کنید و متناسب با آن بهترین دفتر کیوت را انتخاب کنید.

انواع دفتر یادداشت

این روزها دفتر یادداشت فانتزی در طرح های متنوعی روانه بازار می شوند. با گشت و گذاری کوتاه در بازار لوازم التحریر قطعا با انواع دفتر یادداشت روبرو می شوید؛ از دفتر طرح دار و دفتر کیوت گرفته تا دفتر لاکچری و جذاب. معمولا انواع دفتر یادداشت، بر اساس نوع کاغذ و صحافی، ابعاد و جلد آن تقسیم بندی می شوند که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم.

کاغذ

معمولا تعداد صفحاتی که در یک دفترچه به کار برده می شود تعیین کننده ضخامت نهایی آن است. هرچه صفحات دفتر یادداشت فانتزی بیشتر باشد، ضخامت آن بیشتر و وزن آن هم سنگین تر است. بنابراین تعیین نوع کاربری از دفتر یادداشت می تواند در انتخاب بهتر کمک کننده باشد.

نوع صحافی

دفتر یادداشت فانتزی معمولا به سه صورت سیمی، دوخته یا چسبی صحافی می شود. مثلا اگر می خواهید یادداشت های روزمره تان را در یک دفتر لاکچری بنویسید، صحافی چسبی را از فهرست گزینه های خریدتان حذف و به جای آن از نوع سیمی استفاده کنید.

صحافی چسبی

کاغذهای دفتر یادداشت با صحافی چسبی، با چسب به یکدیگر متصل می شوند و با یک لایه پارچه یا چرم پوشیده می شوند. از این نوع دفتر اغلب در گذشته استفاده می شد.

صحافی دوخت

بهترین گزینه بعد از صحافی سیمی برای دفترهای پرکاربرد است و استحکام بالایی دارد.

صحافی سیمی

این نوع صحافی با تقسیم بندی های متنوع، شامل موارد زیر است:

  • سیمی اریب: دفتر یادداشت سیمی اریب معمولا در گروه دفترهای لاکچری و کیوت قرار می گیرد که زیبایی و کاربرد فوق العاده ای دارند. در این نوع دفتر، برگه ها به راحتی جابجا می‌شوند و شما می توانید بی دردسر برگه موردنظرتان را جدا کنید.
  • سیمی از کنار: به جرات می توان گفت این نوع دفتر بواسطه امکان استفاده راحت از آن، جزو پر استفاده ترین انواع دفتر یادداشت است.
  • سیمی از بالا: کاغذ این دفتر طرح دار و فانتزی از بالا صحافی شده است و برگه های آن به شکل عمودی تورق می شوند. خبرنگاران و روزنامه نویسان از طرفداران این دفتر کیوت و جذاب هستند.

خرید دفتر یادداشت لوکس

جلد دفتر

یک دفتر کیوت و لاکچری می تواند جلدهای مختلفی داشته باشد. معمولا جلد دفتر یادداشت از جنس چرم، کاغذ، مقوا، نمد یا پلاستیک است. همچنین، جلد دفتر علاوه بر استاندارد بودن بر زیبایی آن نیز اثرگذار است. طرح جلد یک دفتر لاکچری کاملا سلیقه ای است اما از سوی دیگر نباید از کیفیت جلد دفتر غافل شد چراکه در طول عمر آن موثر است.

  • جلد چرم: اگر به دنبال دفتر یادداشت رسمی هستید این گزینه برای شما مناسب است. جلد چرم اغلب انتخاب معلمان و اساتید دانشگاه و مدیران است.
  • جلد کاغذ یا مقوا: اگر کارمند هستید و دنبال یک دفتر طرح دار برای یادداشت هایتان می گردید، این گزینه برای شما مناسب است.
  • جلد نمد: این نمونه اغلب برای افرادی مناسب است که می خواهند در کنار یک محصول مرتبط با صنایع دستی از یک دفتر فانتزی هم بهره ببرند.
  • جلد پلاستیکی: این نوع جلد اغلب برای دانش آموزان، دانشجویان و همه کسانی که در طول روز زیاد با دفتر جذاب خود سروکار دارند مناسب است.

ابعاد دفتر یادداشت

همانطور که اشاره شد، شما می توانید انواع دفتر یادداشت را در ابعاد مختلف خریداری کنید. وجه مشترک همه این دفترهای فانتزی و جذاب ابعاد کوچکتر آنها در مقایسه با دفترهای معمولی است.

طراحان لوازم التحریر معمولا انواع دفتر یادداشت را در سایزهای A5، A6، A7، B5، B6، B7 و B8 تولید می کنند. این شما هستید که تصمیم می گیرید در این دنیای متنوع انواع دفتر کیوت کدامیک را متناسب با نوع استفاده خود خریداری کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید برنامه های روزمره تان را بنویسید، دفتر فانتزی با سایز B7 و B8 بسیار کوچک هستند. برای این منظور اغلب از یک دفتر جذاب و طرح دار با ابعاد A5 و A6 استفاده می شود. پرفروش ترین ابعاد دفتر فانتزی شامل موارد زیر است:

  • سایز A7 با ابعاد ۱۰۵ × ۷۴ میلی متر: مناسب برای یادداشت لیست خرید
  • سایز A6 با ابعاد ۱۴۸ × ۱۰۵ میلی متر: مناسب برای یادداشت های کوتاه
  • سایز B6 ‏با ابعاد ۱۷۶ × ۱۲۵ میلی متر: مناسب برای یادگیری لغات
  • سایز B7 با ابعاد ۱۲۵ × ۸۸ میلی متر: مناسب برای برنامه ریزی
  • سایز B8 ‏با ابعاد ۸۸ × ۶۲ میلی متر: مناسب برای یادداشت های روزانه

 

خط کشی دفتر یادداشت

دفترهای جذاب یادداشت با خط کشی های متنوع روانه بازار می شوند که بسته به نوع کاربری، می توانید آنها را خریداری کنید. خط کشی دفترهای یادداشت طرح دار شامل موارد زیر است:

  • نقطه چین
  • شطرنجی
  • نقطه خط
  • یک خط
  • دو خط
  • بدون خط

معمولا طراحان لوازم التحریر از مدل یک خط برای طرح بندی صفحه های دفتر یادداشت فانتزی استفاده می کنند.

دفترچه یادداشت دخترانه

تعداد و فاصله خطوط

یکی دیگر از مواردی که باید برای انتخاب یک دفتر یادداشت فانتزی خوب به آن توجه کنید تعداد خطوط دفتر است. فاصله خطوط از یکدیگر در تعیین سایز یک دفتر طرح دار و همچنین مشخص کردن حاشیه بالا و پایین آن نقش دارد. به عبارت دیگر هر چه فاصله خطوط کمتر باشد، تعداد خط‌های دفتر بیشتر می‌شود.

https://ordybehesht-group.ir/shop/%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1-%d8%ae%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d9%85%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%da%a9%d8%af-002/

نتیجه گیری

در راهنمای خرید دفترچه یادداشت فانتزی تلاش کردیم به طور جامع و خلاصه مهمترین فاکتورها در انتخاب یک دفتر جذاب و لاکچری را بررسی کنیم. شما می توانید به راحتی و با توجه به نوع کاربرد از دفتر یادداشت، مناسب ترین گزینه را با مرور مواردی که در این مطلب به آنها اشاره شد انتخاب کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *